Beste wensen, goede voornemens en zo meer :-)

Hallo, hallo!

Vooreerst wil ik aan iedereen mijn beste wensen voor 2015 overmaken. Een goede gezondheid behoort uiteraard bij de basics voor een goed jaar, en daarnaast wens ik dat al jullie goede voornemens mogen uitkomen:-)

Over goede voornemens gesproken: ik neem me voor (maar ik beloof het natuurlijk niet) om deze blog iets frequenter aan te vullen dan de voorbije maanden. Geen paniek: overspoeld door posts zal u nog steeds niet worden. Het is wel zo dat er nog steeds op regelmatige basis gestikt en genaaid wordt, alleen is het probleem vaak dat de naaiwerkjes de deur uit zijn nog voor ze op de gevoelige plaat werden vastgelegd. Of ze zitten steevast in de was wanneer ik eraan denk om er een foto van te nemen 🙂

Maar niet getreurd: ik heb toch wel wat beeldmateriaal kunnen verzamelen van het textiel dat ik verzet heb in december, en ik stel voor dat we daar nu samen gaan naar kijken (wow, ik had omroepster moeten worden, doch dit geheel ter zijde).

Bon, de foto’s dus:

IMG_3689  IMG_3696  IMG_3704  IMG_3707  foto (2)  foto (1)10893660_811407068920770_1781595191_n  10888135_811407125587431_852577537_n  DSCF4011

Je ziet in deze volgorde: Kinderrugzakje – linnenzak voor het Petekind (zot van “auko’s” en ander rollend materieel) – sleutelhangers – Butterflytop (met gouden stippen!) voor de Dochter – twee identieke (en dus tweezijdige) draagtassen* als kado voor de Vriendinnen van de Neven – en ten slotte: vilten klaproosbroche voor de Zoon, want hij doet zijn spreekbeurt over… jawel,  WO I, en dan specifiek over de onderwaterzetting van de Ijzervlakte. (Dus heb je een vraag over de Ganzenpoot, Hendrik Geeraert, de Last Post of whatever – de Zoon heeft het antwoord :-)!!

Ziezo, dit eindejaarsoverzicht zit erop!

Tot naais of in den draais,

Uffra Barbara

* ere wie ere toekomt: uitleg en patroon van http://artsycraftybabe.typepad.com/tutorials/pleated_tote_pattern.pdf

 

Geef een reactie

