asignación especiale (ofte: speciale opdracht)

Haaidiehoo! Hier zijn we – na enkele weken radiostilte – opnieuw. Ook al hebben we tijdens die radiostilte niet stilgezeten, in tegendeel!

Begin januari vond ik een speciale opdracht in mijn mailbox: of ik voor de moeder van de Vriendin van de Neef geen klantenkaarthoudertje en portemonneetje wou naaien, maar wel in Desigual-stijl, en met als basiskleur rood. Desigual, dat is dat Spaanse merk met heel kleurrijke, grote, zwierige prints. Nu moet ik toegeven: de Dochter en ik, wij hebben daar wel een paar stuks van in onze kast hangen, en dat was alvast in mijn voordeel 🙂

Maar hoe moest ik daar nu aan beginnen, zonder stof met van die heel kleurrijke, grote, zwierige prints?

Wel, ik vond nog een lapje groene stof (waar ik ooit een rokje van naaide dat eigenlijk te groot was – het enige kledingstuk dat ooit te groot was in mijn kleerkast, denk ik 🙂 ) met grote roze-rode bloemen. En ik had nog een fat quarter donkerrode Tilda-stof. En had ik niet ook nog ergens een rolletje Vliesofix? Inderdaad!

Daarmee ging ik aan de slag: tekenen, knippen, strijken &  plakken (de niet-kenners zijn nu waarschijnlijk onder de indruk , en de kenners onder ons weten dat ik nu aan het imponeren ben, want dat dit strijken & plakken in één vloeiende beweging gaat 🙂 )

Afin, of je nu geïmponeerd bent of niet: dit was uiteindelijk het resultaat:

DSCF4015 DSCF4016

 

Hasta pronto? Want jullie hebben nog een berichtje tegoed, ook met een Spaanse touch!

Saludos!

Barbara

 

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

