Wat Elodie kan, kunnen wij ook …

Hallo, hallo!

Wellicht vallen jullie – mijn allertrouwste volgers – niet massaal uit de lucht wanneer ik vertel dat ik twee weken geleden een stoffenwinkeltje opende in Buizingen. Voor wie nu toch keihard uit zijn of haar  wolk van onwetendheid naar beneden gevallen is: eens je recht gekrabbeld bent, mag je zeker eens een kijkje nemen op www.stofrenke.be, want daar vind je meer uitleg over het hoe, wat, waar, wanneer en nog veel meer).

Maar waar was ik gebleven? (och, in de omstandigheden waarin ik mij nu bevind – ik zit momenteel naast mijn Gütermann-kast met daarin 1200 bobijntjes van 200 meter stikgaren– is mijn draad kwijt zijn niet eens zo erg, doch dit geheel terzijde 🙂 )

Dus, waarover ik het wou hebben: ik kreeg deze week, zoals velen onder jullie, het boekje van een grote kledingketen, waarin ene sportieve, bekende Elodie haar eigen collectie voorstelde. Wat is er nu speciaal aan die collectie? alles is gemaakt uit zwart-witte stoffen. En wat wou nu het toeval: dat ik diezelfde dag een levering stoffen binnenkreeg met meerdere rollen zwart-witte stof.

Maar dat was nog niet alles: op de voorzijde van datzelfde ‘boekske’ stonden twee guitige meisjes  met een jurkje in bloemenstof, witte achtergrond met daarop groene en oranje bloempjes. En raar maar waar: bij diezelfde levering zat ook  een soortgelijk stofje (met mooie zachtoranje en koraalrode bloempjes en limoengroene blaadjes).

 

Om maar te zeggen: de Lotto kan ik (nog?) niet voorspellen, maar de modetrends, daar heb ik precies toch wat aanleg voor. Want zeg nu eerlijk: ik zat er begin januari toch niet ver naast toen ik deze stoffen uitkoos?

 

Maar kijk, ik heb het gevoel dat mijn tekst van vandaag niet al te samenhangend was. De vermoeidheid die gepaard gaat met het opstarten van een eigen zaak zal daar wellicht een rol in spelen :-). Daarom, speciaal voor u, beste lezer, deze korte samenvatting:

Ken je mensen die op zoek zijn naar hippe en trendy stofjes? Eén adres, het mijne 🙂 (En voor diegenen die nog altijd aan ’t recupereren zijn van hun val uit de lucht van daarnet: Stofrenke, hoogveld 1, 1501 Buizingen, daar is ’t te doen). Ik zal u steeds met een glimlach verwelkomen!

 

Ciao ciao!

 

Uffra Barbara, aka Barbara van Stofrenke

 

P.S. Wat ik toch zeker al wil meegeven: op zaterdag 18 april zal de winkel omwille van familiale festiviteiten uitzonderlijk gesloten zijn! (tja, die festiviteit lag al vast, lang voor ik het plan opvatte met een winkel te beginnen).

En nu nog een paar fotootjes van de stofjes waarover ik het had, al moet je er rekening mee houden dat de kleur op uw scherm wel kan verschillen van de werkelijkheid.

DSCF4227 DSCF4232

En voor de ongelovige thomassen die denken dat ik overdreef met mijn 1200 bobijntjes: 400 kleuren waarvan er telkens 3 bobijntjes in de kast zitten: tel maar na 🙂

DSCF4119

Geef een reactie

