De link tussen een blogmeet en maxi-skirt

Hoi hoi!

Gisterenavond ging er een blogmeeting door in Schoten. Ik was er zelf niet bij, maar Stofrenke was wel vertegenwoordigd, en dan wel in de hoedanigheid van sponsor. Want de organisatrice, Davina van Woohoo, da’s een toffe madam, en voor toffe madammen wil ik wel eens iets doen (en al zeker als ze klant zijn ;-)).

En terwijl ik gisteren zo aan die blogmeet zat te denken, bedacht ik dat ik, voor ik met mijn stoffenwinkel begon, eigenlijk best wel een trouwe blogster was. En dat ik waarschijnlijk een fervente blogster gebleven zou zijn, en dan misschien ook wel af en toe eens naar een blogmeet afgezakt zou zijn. En van het ene hersenspinsel komt dan het andere (zoals dat dan gaat) en toen dacht ik: ik mis dat toch wel, zo af en toe eens iets naaien voor mezelf en dan daarover een stukje schrijven op de blog…

En vermits ik al van voor de grote vakantie droomde van zo’n zalig lange maxi-skirt, en die nog steeds op mijn to-do-list stond, vatte ik de koe bij de horens. Het kiezen van de stof was geen werk, die had ik ruim twee maanden geleden in gedachten al uitgekozen. Het moest en zou sowieso een soepelvallende viscosetricot worden, en bij voorkeur de ‘Sharona’ van Hilco. En ik had geluk, er zat nog meer dan voldoende op de rol.

Zo kwam het dat ik me omstreeks 21u00 aan mijn naaitafel installeerde, en ik omstreeks 23u00 al voor de spiegel het eindresultaat stond te bewonderen. Tja, een patroon of een werkbeschrijving kwam er niet aan te pas. De enige maten die ik nodig had, waren mijn heupomtrek en beenlengte. Eens de stof geknipt was en de zijden overlockt waren, moest er enkel nog een zijnaad, een tunnel, een zijsplit en een zoompje genaaid worden. En klaar was Kees.

Deze morgen kwam dan het lastige gedeelte: ik wou de rok deftig op foto krijgen… Maar aan een kapstok zie je echt niet hoe mooi hij geworden is (in alle bescheidenheid 🙂 ). Dus moest het een zogeheten ‘aan-foto’ worden. En vermist ik nooit een fotomodel geweest ben, en ik er wellicht ook nooit één zal worden, ligt dat wat moeilijk, zo poseren voor de lens. Dus besloot ik om gewoon wat rond te hangen in de tuin, terwijl zoon- en dochterlief afwisselend de camera hanteerden. En zo kwam het dat tussen de foto’s van wasdraad, konijn, cavia en tuinmeubilair, toch ook enkele foto’s van mij zaten die wel enigszins voor publicatie vatbaar zijn. Eén foto is zelfs geposeerd. Wie kan raden over welke foto het gaat, wint een gratis voettocht naar Scherpenheuvel, heen en terug 🙂

Dus kort samengevat: ik ging niet naar een blogmeet, maar toch zorgde deze blogmeet voor een nieuw naaisel en (eindelijk) nog eens een nieuwe post op mijn eigen blog. Bovendien werden de bloempotten in onze tuin ook nog eens herschikt. Hoeveel vliegen in één klap zijn dat niet?! Wie het weet, wint een …jawel…: een gratis voettocht naar Scherpenheuvel, heen en terug 🙂

Tot binnenkort!

Uffra Barbara, aka Barbara van Stofrenke

P.S. Oh ja, wie nu denkt dat ik amper aan naaien toekom, die heeft het goed mis! Ik doe mijn best om binnenkort opnieuw wat foto’s van afgewerkte dingen op de blog te zwieren. Want die zijn er zeker, en wel in grote getale…

P.P.S. Benieuwd geworden naar cavia en konijn? Hier zijn ze dan, onze 2 dutskes 🙂

IMG_5537

 

4 thoughts on “De link tussen een blogmeet en maxi-skirt

Add yours

  1. Wat een prachtige rok voor een schitterende dame! Is de rol nu helemaal op? Jouw fotografen wil ik ook wel eens inhuren… zo’n mooie foto’s!

    1. Hey Veerle,

      Bedankt voor de complimenten, ik zal ze zeker overmaken aan mijn ‘huisfotografen’ 🙂 En omdat je ernaar vraagt: er zit nog voldoende stof op de rol, moest je zin gekregen hebben om er ook zo’n rok van te maken 😉

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

